MÝTUS 2. Skutočnosť, že drahé a lacné prostriedky sa líšia iba v obaloch.

"Nevidím dôvod, prečo utrácať peniaze za drahú kozmetiku. Platiť za obaly ?! To nie je môj štýl. Masový trh, je desaťkrát lacnejší, a nefunguje horšie a niekedy funguje aj desaťkrát lepšie! "

Balenie krémovluxusných značiek je naozaj odlišné v rozpočte. To nevidí len slepý. Sklo a keramika namiesto plastu, reliéfne zlato namiesto čiernej farby, porcelánové lyžice, zamatové podstavce, áno týmto sa nemôže masový trh chváliť. A áno, to sa stáva, že vonkajší dizajn, plus farbivá a vône a parfum je všetko, prečo krém stojí €50. A len tým sa od krému za €5 líši. V sú nich rovnaké zložky.

Ale býva to aj inak.Pozrime sa na každý z týchto prípadov.
Prvý z nich, v ktorom ide o rozdiel medzi krémom za €50 a krémom za €5. V skutočnosti si môžete dať medzi ne znamienko rovnosti. Jedná sa o pomerne bežnú vec.

Vo svete je relatívne málo firiem, ktoré majú svoje vlastné laboratórium a vyrábajú kozmetiku pre seba. Drvivá väčšina má zmluvu so spoločnosťami, ktoré ponúkajú na predaj štandardné vzorce kozmetiky. Vo veľkých firmách môžu byť stovky takýchto vzorcov, v malých desiatky. A riaditeľ marketingu pre kozmetickú firmu (áno, niektorí nemajú ani chemikov!) objednáva vo firme, a vyberie štandardné výrobky. Napríklad potrebuje hydratačný krém. Má päť výrobkov, tri dá vyskúšať účtovníčkam, jeden sekretárke, a možno jeden svojej žene. A na základe toho spraví svoj výber. Ďalej pridajú do výrobku farbivo a parfumy, od iného výrobcu (ktorá sa špecializuje na ne), produkt naplní do téglikov a túb od tretej firmy, nalepí nálepku so značkou, a dá do predaja na police v obchodoch. Akú cenu mu určí predajca, závisí od mnohých faktorov, vrátane tých, v akých sa pohybuje táto značka N, ale nie od štandardných nákladov. Rovnaká norma sa môže riadiť len rovnakými parametrami, vyberiete si značku Z.

Vône a obaly kúpi firma inde, a predajná cena je tiež priradená iná. Výsledkom je, že dva rovnaké produkty stoja vedľa seba na polici a rozdiel v hodnote môže byť až do výšky €100, alebo viac.

Ale nemôžeme prísť k záveru, že drahé krémy sa nikdy a za žiadnych okolností okrem iného obalu nelíšia od krémov masového trhu, to by bola chyba. Existujú prípady aj opačné. Napríklad, sú tam účinné látky, ktoré sú samy o sebe drahé a rozpočet na krém nepustí.

Napríklad, brusnicový olej. Použili sme ho v jednom z prípravkov kúpeľného radu. Kanadská brusnica rastie v jazerách a močiaroch. Hlavičky zrejú pod vodou v hĺbke niekoľkých metrov, voda musí byť úplne priezračná, pretože by brusnice hnili. Celá úroda dozrieva v rovnakom čase, v určitom okamihu vybuchnú "airbagy", umiestnené v stonkách, roztrhnú sa, a jazero doslova exploduje. Nad vodou sa v jednej minúte spustí fontána červených bobúľ, každá vo veľkosti čerešne. Plody sa musia zbierať sieťami po dobu len dvoch hodín, lebo by zhnili. Viete si predstaviť, náklady na túto činnosť? Klasické brusnice sa môžu zbierať ručne alebo strojom, nie v zhone. Počas sezóny je ich veľmi veľa. Ale klasická brusnica nemá aktívne zložky, ktoré má brusnica z jazera, ktorej liečivé účinky sú oveľa silnejšie.

Najzaujímavejšie je v tomto prípade to, že na etikete bude označená ako brusnica presne tak isto. Nikto nebude vedieť, koľko úsilia a peňazí sa vynakladá, na zber na tomto konkrétnom jazere Cranberry. A laici, vyzbrojený lupou budú čítať zloženie, a budú vravieť: "?! No, ako satento krém sa líši od toho, čo za rohom predávajú po €5"?.

Tu samozrejme vyvstáva otázka, či výrobcovi dáva zmysel, aby používal drahé suroviny, a to znamená, že výrobná cena výrazne vzrastá, a cena za produktpredsa nemôže stúpať donekonečna, a zisk na konci bude menší a stále nikto neocení vaše úsilie?

Podľa môjho názoru, ak ste profesionálny výrobca kozmetiky, ktorý nepredáva zákazníkovi v obchode, ale salónom krásy, áno, vtedy to má zmysel. Vzhľadom na to, že klient a kozmetička často potrebujú rôzne veci. Prvý z nich - krásny obal, krásne meno, a pocit, že ste vlastníkom celej tejto krásy. Druhá, kozmetička, potrebuje výsledok. V prípade, že účinok postupu nie je preukázateľný, už sa k nej klient nevráti. (Takže, mimochodom, profesionálna kozmetika je zriedka balená v drahých obaloch. Nie je to o obaloch.)

Ďalším prípadom je, kedy si značka v drahom segmente dáva oprávnene vysokú cenu. Základ akejkoľvek kozmetiky, inými slovami, nie sú aktívne zložky, ale základná emulzia, do ktorej sú pridané. To má vplyv nielen na štruktúru, textúru a ďalšie hmatové vnemy, ktoré často predurčujú klienta, aby si produkt kúpil. Od nej závisí, do akej miery aktívne zložky môžu preniknúť všade tam, kam treba. A viac než to, dobrý základ môže pracovať sám, potom môžu byť účinné látky v kréme vo veľmi malých množstvách, a krém bude aj tak dobrý. To je nakoniec základ a od neho veľmi závisí účinnosť. A rozdiel v cene rôznych základov je od €4 do €70 za kilogram. Obrovský rozsah medzi šaržami, je veľmi dôležitý. V drahých krémoch je väčšinou základná báza drahá, nie však vždy. V rozpočte však nemôže byť definovaná ako drahá.

- O "Existujú významné rozdiely v dámskej a pánskej ošetrujúcej kozmetike, s výnimkou parfumov a farby téglikov? Akje niektorý špecifický problém, potrebujú ľudia rôzneho pohlaviarôznu kozmetiku, alebo stačí vziať jeden set napríklad na dovolenku?

- Zďaleka nie vždy sa pre mužov a ženy ponúkajú rôzne liečivá na pleť, často je rozdiel v aróme, farbe a textúre. Ale sú značky, ktoré sa špecializujú na výrobu pánskych kozmetických prípravkov. Môžu ponúknuť originálne produkty.

Áno, existujú produkty, kde základ nehrá takú rolu. Napríklad, jednoduchý ochranný krém pre bezproblémovú neporušenú kožu nevyžaduje žiadne drahé bázy, základy, alebo špeciálne drahé aktívne zložky. Že to funguje perfektne, je niekedy správnou rovnováhou olejov a vitamínov. Krém pre citlivú pokožku, či proti starnutiu, na vytvorenie dobrého efektu, musí mať drahú bázu. A očný krém tiež.

A opäť, čítať etiketu a zistiť cenu základnej bázy, je veľmi ťažké. Z tohto dôvodu je ťažké odhaliť, či výrobcovia predávajú veľmi lacné krémy za veľmi vysokú cenu. Kvalitu základnej bázy možno pochopiť pomocou hmatových vnemov. Je to ako prírodný a syntetický zamat. Alebo kožušiny, kto niekedy hladil norku ten sa nepomýli.

PERSONA salón

PERSONA salón, 9 Nerudova, Bratislava, 821 04